Vrij zijn

Van kinds af aan heb ik een fascinatie voor roofvogels. 
Solitair. Majestueus. Zeilend door de lucht. Onafhankelijk. Vrij.
Er woont een koppel slechtvalken op de toren naast mijn huis. De Latijnse naam is falco peregrinus. Pelgrimsvalk. Pelgrim omdat hij zwerft. Vrij zwerft. Totdat hij een partner vindt, waar hij trouw aan blijft. Een slechtvalk is een snelle vogel, kan 300 km per uur halen en kan 3 km ver kijken. Overzicht houden en er boven staan.
Ik voel me verbonden. Met de valk en met mijn overleden vader.
Met de verrekijker van vader kijk ik naar de majestueuze vogels. Ik zie ze prooien komen brengen voor de jongen. Ik zie ze het nest betreden. Ik zie ze door de lucht zeilen, duiken, vrij zijn. 
Energie geeft het en inspiratie om werkelijk vrij te zijn.

Op een ochtend zit een jonge slechtvalk op de rand van ons balkon.
Dichter bij zo'n geweldige vogel zal ik vast niet meer komen..